Manager E-commerce en digital marketing

Civas is een opleidingsbedrijf met veel groeiambitie. We zijn gevestigd op het mooiste plekje van Haarlem op loopafstand van het station. We werken met een team van 18 ervaren professionals en zijn uitgegroeid tot een van de grootste aanbieders van (thuis)opleidingen op de gebieden coaching, voeding, psychologie en pedagogiek. We zijn aan het uitbreiden en zoeken daarom een manager E-commerce en digital marketing voor 32-40 uur.

Manager E-commerce en digital marketing

We zoeken een ervaren perfomance marketeer die met zijn kennis en ervaring de digitale marketing en e-commerce van Civas naar het volgende niveau brengt. Een mooie kans voor een ervaren performance marketeer om alle lijntjes bij elkaar te kunnen brengen in een complete digital marketing strategie en bureaus aan te sturen die de uitvoering van SEA, CRO en social marketing voor hun rekening nemen.

De manager E-commerce is verantwoordelijk voor de omzet van Civas en heeft daarom sturing op alle online marketing kanalen. Hij/zij heeft kennis van en ervaring met alle online kanalen (SEA, socials, e-mail, SEO, Display, direct) en weet overzicht te houden over de optimale mix van de kanalen. Je luistert naar adviezen van experts, haalt second opinions waar nodig en kiest vervolgens je eigen koers.

SEA en socials zijn onze belangrijkste paid kanalen en deze kennen geen geheimen voor je. Maar ook doorgrond je SEO en kan je dit goed ter hand nemen en optimaliseren. Je doet dit zelf of organiseert dit. Je kent het kanaal affiliates en begrijpt wanneer en hoe het nuttig is en wanneer niet. Dit kanaal moet opnieuw op poten worden gezet, maar dan op een manier die bij opleidingen past.

De manager E-commerce draagt actief bij aan de ontwikkeling van de UX zodat de conversie en beleving van de aankomende student verder geoptimaliseerd worden. Ook help je de websitebouwer aan te sturen zodat de gewenste aanpassingen op de juiste wijze worden geïmplementeerd.

Je bedenkt en organiseert samen met de communicatie collega acties en campagnes, samen rollen jullie ze uit over de verschillende kanalen. Een belangrijke doorlopende campagne is die voor STAP, een subsidie voor iedere Nederlander. Deze campagnes worden doorlopend geoptimaliseerd, geëvalueerd en aangepast.

Je hebt gevoel voor opleidingen, doorziet dat opleidingen een andere aanpak vragen dan normale e-commerce producten. Je doet regelmatig zoekwoordenonderzoek, zowel voor de eigen campagnes als meer als marktonderzoek. Ook draag je bij aan allerlei projecten en ben je hands on als dat nodig is.

De manager E-commerce functioneert in een marketingteam met de campaign manager/marcom medewerker en je werkt nauw samen met de opleidingsontwikkelaars en andere collega’s. 

Werktijd

  • 32-40 uur per week

Je verantwoordelijkheden

  • Omzet
  • Efficiency van de marketing euro, per kanaal en over de kanalen heen, conversie
  • Goede en soepele aansturing van de bureaus

Opleiding er ervaring

  • Afgeronde HBO-opleiding
  • Minimaal 3 jaar ervaring als performance marketeer, aan klant- of bureauzijde
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met overzicht over de kanalen, begrijpt wat elk kanaal kan bijdragen en wat de samenhang is tussen de kanalen
  • Je hebt uitgebreide kennis van en ervaring met SEA, SEO, socials en afiliates, theoretisch en hands on

Je eigenschappen

  • Resultaatgericht, altijd gericht op verbetering, nieuwsgierig. Test graag
  • Je maakt data driven beslissingen (doorgrondt data ook)
  • Praktisch en gericht op de grote lijn
  • Zakelijk en no nonsense type, kan goed beslissingen nemen
  • Je kan goed bureaus aansturen: motiveert, geeft feedback, sturing, tegengas, gebruikt ze ten volle.
  • Je kan goed hoofd- en bijzaken scheiden
  • Je bent een goede samenwerker
  • Je bent flexibel en begrijpt wat het meebrengt om in een kleine organisatie te werken en ziet dat als een kans
  • Positief en opbouwende instelling. Je ziet veranderingen als een kans

Interesse?

Stuur dan je cv en motivatie naar algemeen directeur Klaartje Droste (klaartje@civas.nl).